2011. augusztus 24., szerda

A hivatalok, azok hivatalok maradnak örökre

Semmi bajom az ügyviteli folyamatok sztenderdizálásával, végül is én is egy banknak dolgozom, de ez a mai hivatali kalandom elég mókás ahhoz, hogy közzétegyem.

A főszereplők: a Budapest Bank, a Főgáz és jómagam.

Az nem titok, hogy a BB-nél dolgozok és itt (vigyázz, rejtett reklám következik) létrehoztak egy hitelkártya terméket, ami a szokványos funkciókon túl ad egyrészt visszatérítést a vásárlások után, másrészt lehet a hitelkeret terhére csoportos beszedési megbízást adni, például erről fizetheted automatikusan a gázszámládat. Ez a kártya ráadásul a Főgázzal együttműködésben készült, ami azt jelenti, hogy a Főgázos gázszámlára további visszatérítés is jár. Dolgozóknak meg nem kell éves díjat fizetni, úgyhogy meg is igényeltem.

A gázszámla nálunk az anyósom nevére érkezik, de utánaérdeklődtem és ahogy eddig is fizethettem átutalással, a csoportos beszedési megbízás számlatulajdonosa is lehetek én. Így is lett, ez eddig sima ügy, laza pipa.

A gond ott kezdődött, hogy miután megkaptam és aktiváltam a kártyát, kiderült, hogy a netbankon csak a folyószámlám terhére tudok közüzemi megbízást feladni, a Főgáz kártya miatt fiókba kell mennem. Még jó, hogy a melóhelyemen pont van egy bankfiók. Kitöltöttük a megbízást, el is indult az ügy. Vártam pár hetet, de nem akart jönni a terhelés. Jött viszont fizetési felszólítás a Főgáztól, lejárt tartozásról a szokásos fenyegetésekkel.

Föl is hívtam őket rögvest. Egy kedves fiatalemberrel leegyeztettük, hogy beérkezett ugyan a megbízásom, de feltehetően az átfutási idők miatt már nem indítottak rá terhelést, a következő hónaptól már minden rendben lesz. Megegyeztünk, hogy újraküldik a lejárt tartozáshoz tartozó terhelést a már mindenhol aktív megbízásra.

Megnyugodtam, vártam pár hetet. Tegnap a banktól jött egy értesítő visszautasított tételről, mégpedig a gázszámlát nem engedték beterhelni. A visszautasítás oka: nem létező számla, vagy felhatalmazás.

Hahaha, mi az, hogy nem létezik? Hát a saját munkáltatómnál, a saját kollégám indította az igénylést és a megbízást is. Megkerestem a papírokat, majd reggel lesétáltam a fiókba. Kolléga nézegette, de nem talált semmi különöset - mindketten valamilyen hibás rögzítésre gyanakodtunk. Hívta az operációt, ahol kicsit kapirgáltak, majd közölték, hogy a terhelést limittúllépés miatt utasították el. Kiderült, hogy a csoportos beszedést vásárlásként kezeli a rendszer és mivel én pont aznap vettem meg ezzel a kártyával az SGS2-t, a gázszámla már kiverte a biztosítékot aznapra. Király ezt tudni, de amúgy akkor miért nem ez volt a visszautasítás oka?

Jól megemeltettem a limitemet és felhívtam a Főgázt, hogy ismételten kérjem az újraterhelést. Egy hölgy fogadta a hívásom, akinek előadtam a történetet. Mondta, hogy semmi akadálya az újraterhelésnek, de a gázszámla az anyósom nevén van, nekem van-e meghatalmazásom. Mondom, nincs, minek lenne?
Akkor legyek szíves azonosítani az anyósomat néhány személyes adata megadásával.
Én: hö? Ilyet az előző alkalommal nem kért a kolléga, elég volt az ügyfélazonosító.
De akkor az nem volt helyes eljárás, mert adatvédelem, meg rögzített hívás, meg egyebek. Itt beütöttem a fejem az íróasztalba, majd magamhoz térve próbáltam arról győzködni az ügyintéző hölgyet, hogy kérem én itt fizetni szeretnék, nem kiköttetni, nem nevemre venni, semmi rosszra ne gondoljanak.
"De az adatvédelem és a rögzített hívás." Ezek jó varázsszavak a munkakerülésre, bár az én területemen a "ticketet küldtél róla?" a divatos.
Végül "megkegyelmezett": Az is jó, ha az anyósom hívja fel őket. No, attól Isten mentse meg őket, anyósom imád hivatalokkal ordibálni, ezzel meg még ezt nem érdemelték ki. Különben is, ha ő hívja őket, akkor meg majd az én adataimra lesznek kíváncsiak, azt meg ő nem tudja. Maradjunk abban, hogy felírom, hogy mi kell nekik az anyósomról, én pedig begyűjtöm a szükséges információt. Szerencsére bugyiméret nem kellett, csak anyja neve, meg születési idő.

Felhívtam az asszonyt, hogy adjon infókat a kedves édesanyjáról, majd hívtam újra a Főgázt. Kedves férfihang fogadott, akinek újra előadtam a történetet és kértem az újraterhelést.
"Semmi gond, továbbítom a kollégáknak a kérést és pár nap, vagy hét múlva újraterhelik majd a számlát."
Bumm. Se anyja neve, se születési idő, hanem korrekt, barátságos és előrevivő ügyintézés.

És akkor én most hímsoviniszta lettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése