2008. szeptember 18., csütörtök

Kanosszajárás egy egérért

Ennek a cikkenek a Homáron lenne a helye, de átgondolva a történteket, rá kellett jönnöm, hogy a jelenség általános és nem lehet csak egy szolgáltatót pellengérre állítani, a Homár pedig inkább az olyan cikkeket szereti. Ezért inkább az elején kezdem és minden érintettet szerepeltetek. Van akivel kapcsolatban vegyesek voltak a tapasztalataim, de a történet vége sajnos szomorú.

Kicsi feleségemnek tegnap volt a szülinapja. Én általában nem szeretem a haszontalan ajándékokat, főleg jeles alkalmakkor. Mert az, hogy megtetszik mondjuk egy doboz bonbon, vagy egy bögre, vagy virág akármikor, és azt megveszem, az szerintem szebb meglepetés, mint ugyanilyen "bóvlit" szülinapra, karácsonyra adni. A lényeg: venni akartam neki egy netbookot és mivel nem szereti a tapipadokat, egy hozzá való egeret is kiválasztottam.

Már van tapasztalatom a műszaki cikkek vadászatában, ezért első utam az Árgép.hu-ra vezetett. Itt kiválasztottam a netbookot, megkerestem az egyik nem túl távol lévő, de elég jó áron kínáló boltot és meg is rendeltem tőlük. Természetesen a bolt hamarosan hívott és sajnálkozva közölte, hogy az általam a webshopban megrendelt terméket jelenleg nem tudják szállítani a kért színben (fehér), de van feketében, illetve fehérben van egy azonos kategóriában lévő, de másik gyártó terméke. Én húztam a szám, de a hang a túloldalon csak győzködött és arra bíztatott, ugorjak be a boltba, ott kézbe vehetem mindkét alternatívát és biztos benne, hogy találunk megoldást. A megoldás végül az lett, hogy egy másik cégtől rendeltem meg a cuccot. Természetesen onnan is jött a telefon, hogy aznap már nem tudják kiszállítani, mert zárásra érkezik meg a nagykerből és a futár dél körül vitte el a másnap kiszállítandó rendeléseket. Kis oda-vissza telefonálgatás után megegyeztünk abban, hogy jó lesz nekem így is. Így jött meg a pénteken már a boltban lévő kütyü kedd délelőttre, ami még épp időben volt a szerdai szülinaphoz. Valamit még az árral is sikerült ügyeskedni, de ez már majdnem APEH hatáskör, hagyjuk is. :)

Maradt még az egér. Persze nem akármilyen, mert notihoz kis egér jár, zsinór nélküli, lehetőleg olyan, aminek a vevőegysége nem törik le könnyen, azaz ki sem lóg az USB portból. A Logitech-nek két ilyen egere is van. Az egyik újabb modell, de egyszerűbb a kivitelezése, nekem a drágábbik tetszett meg elsőre. A legolcsóbban a Pixmánia kínálta. Tőlük már rendeltem, nem túl jó tapasztalatokkal (rengeteget késett a rendelés), de egy egér leszállításán mit lehet elrontani? Elmondom, mit:
A rendelésért kártyával fizettem. A kártyámat azonnal be is terhelték még pénteken, majd vártam, hogy értesítsenek, hogy elindult a csomag. Hétfőn azonban egy email fogadott a postaládámban, hogy mivel kártyás fizetést választottam, mindenféle biztonsági ellenőrzéseket kell végezniük és ehhez szükségük van a személyim másolatára faxon, vagy emailen. Először próbálkoztam faxon, de a túloldali fax készülékkel valami gond lehetett, mert többszöri próbálkozásra sem sikerült összefütyülnie a küldő fax-szal. Ezt utólag el is ismerték. Elküldtem hát válaszüzenetben emailben. Persze, az email azonnal visszajött címzett ismeretlen jelzéssel, már email cím pedig nem volt megjelölve a levelükben, csak helyette egy nyitó és egy záró zárójel: (). Sebaj, van weboldaluk, annak alján a következő email címekkel:
webmester(at)pixmania.com | partnerek(at)pixmania.com | vasarlas(at)pixmania.com | businessdev_hu(at)pixmania.com | promohu(at)pixmania.com
Ezek közül én a vasarlas mellett tettem le a voksom, a többi számomra nem releváns. Ide ment a személyim szkennelt változata. Másnap újra email, hogy hívjam fel őket, mert kártyás vásárlás után mindenféle biztonsági ellenőrzések szükségesek. Itt kicsit elborult az agyam, mert az nem jó, ha minden nap újabb ellenőrzésen kell átesnem, még ha elvileg az én érdekemben is történik mindez. A call centerük meglepően jól működik. Én csak megadom egy weboldalon a számom és hogy mikor kérem a visszahívást (azonnal) és már csörgött is a telefonom. Az ügyintéző kicsit törte ugyan a magyart, de kedves volt. Felvilágosított, hogy ő is csak a személyim másolatát akarja. Amikor mondtam, hogy ezen már túl vagyunk, akkor derült ki, hogy az email cím, amire küldtem csak az új rendelések fogadására való. Mondta, hogy esetleg próbáljam faxon. Jeleztem, hogy az eddig sem működött, amit ő megértett és elismerte, hogy voltak problémáik a fax készülékükkel. Itt kérdeztem rá, hogy ha most (kedden) én elküldöm újra faxon a másolatot, akkor mikorra várhatom a szállítást. Ő osztott-szorzott és azt mondta, legkésőbb jövő hétfőn megjön. Kértem a rendelés törlését, amit a hölgy kedvesen fogadott és az egész folyamat gyorsan lezajlott.

Na, itt hozott össze a balsors az A4 Team csapatával. A webshopjukon megtaláltam a másik egeret, ami olcsóbb és egyszerűbb kivitelezésű, de nőiesebb és színben jobban passzolt a notihoz. Regisztráltam, megrendeltem az egeret és vártam. Kaptam automata visszaigazolást, majd pár óra múlva egy tárgy nélküli levél esett a postaládámba:
Tisztelt ügyfelünk!
Az ön által rendelt termék nem beszerezhető.
Az aláírás és a cím hosszabb volt, mint maga a levél. Semmi alternatíva, semmi sajnáljuk, hogy az árlistánkkal félrevezettük. És még csak nem is kifutó termékről van szó, ez az egyik legújabb modell. Mobilról küldtem nekik a választ, hátha beindítom az üzleti érzéküket (itt rontottam el):
Köszönöm az értesítést.
Van esetleg hasonló termékük helyette? Pl. érdekel a ******* is, vagy
bármi, aminek a vevőegysége hasonló méretű.
Pár perc múlva jött a válasz, láthatóan nem dolgozta szét magát, hogy az általam ajánlotton kívül másnak is utánanézzen:
Tisztelt ügyfelünk!
A ****** beserezhető 1-2napos átfuttással.
Bruttó összege: ****** Ft
Ha ez megfelelő az ön számára felrögzítjük a megerendelését
Az ár megfelelő volt és 1-2 napot még tudtam várni:
Akkor legyen így. Kérem, értesítsenek, amikor megérkezett a termék.
Ajándékba adnám, a lehető leghamarabb szeretném kézhez kapni.
És ezután vártam. Egészen tegnap este fél hatig, amikor egy SMS érkezett a mobilomra:
Kedves Vásárlónk! Megérkezett üzletünkbe a rendelt logitech egér. Üdvözlettel A4Team H-P 10-18, Sz 10-13.
Aznap már nem jutottam volna el érte és ma reggel én is 10-kor kezdtem (volna), de bevállaltam, hogy reggel ott kezdek. 10:20 körül besétálok a boltba, eladónak előadom (hehe), hogy miért jöttem. Hátraszalad, visszajön kezében az egérrel. Király, már épp kezdtem aggódni, hogy az SMS csak azt jelezte, hogy a raktárba érkezett meg. Készítem ki a pénzt, míg ő matat a számítógéppel. Aztán hátramegy a dobozzal együtt. Én várok. és várok. Pár perc múlva visszajön, doboz nélkül, tovább matat a géppel, aztán elkezdi:
Itt van ugyan az egér, de nem tudja nekem kiadni, mert elfelejtették bevételezni és így nincs a készleten, azaz nem tud róla számlát kiállítani és így nem adhatja oda.
Én: he?
Ő: Nem tudok-e később bejönni?
Én: Nem, a város másik végén dolgozok az ő zárásukig, utána még dolgom van. Este fél tíz előtt ide nem tudok visszajönni. Mi lenne, ha én most elvinném az egeret, aztán majd utánamküldik a számlát, ha sikerült készletre venni?
Ő: Azt nem lehet. Még fel tudja ajánlani, hogy kiküldi futárral, de azt nekem kell kifizetnem.
Én: Azt lesheti, hogy az egér árának 15%-át nem fizetem ki plusszban csak azért, mert ők hibáztak. Vegyék készletre, vagy amit akarnak, de adják ki az egeret, itt a pénz, kifizetem.
Ő: Azt nem lehet. A kollégák, akik készletre vehetnék, nem érnek most rá erre. Nem tudok-e valakit beküldeni érte?
Én itt adtam fel. Az egyetlen ember, akit beküldhetnék, az a feleségem, akinek az egeret ajándékba adnám. Pénzt nem fogdnak el, így kizárt, hogy ne tudjon róla, mennyit fizettem az ajándékért. Nekik eszükbe sem jutott felajánlani, hogy kárpótlásul állják a futár költségeit. Jeleztem, hogy akkor ez az egér itt is marad.
Annyit sem mondott, hogy sajnálja, vagy, hogy elnézést a kellemetlenségért. Ennyit kaptam: Megértem.
Meg sem próbált egy másik - készleten lévő - egeret eladni nekem. Eszébe sem jutott bármi olyan megoldás, ami nem engem mozgat, hanem az én érdekemben történik. Legyintettem, eljöttem. Most úgy néz ki, nem lesz egér a notihoz, vagy majd csak később, ha lehiggadtam.

Szinte azonnal eszembe jutott egy barátom egyik régi története - igen, Ámérikából:
Egy reggel betértek egy helyi Mekibe (na igen, kis hazai íz) és fizetéskor valami nagyobb címlettel, asszem 50 dollárossal álltak elő. Az eladó azt mondta, hogy nagyon sajnálja, de még korán van, nincs a kasszában elegendő váltópénz, nem tud 50-esből visszaadni. Ők kérdezték, hogy most mi legyen? (Arra gondoltak, hogy átszaladnak egy szomszéd boltba felváltani az 50-est) A válasz mosolyogva érkezett: Jó étvágyat kívánok!

Félreértés ne essék, nem azt várnám ettől a bolttól, hogy ingyen adják oda az egeret, ami négyszer annyiba kerül, mint a három Big Mac menü, de a fenti történet jól példázza, hogy valahol az ügyfél érdekében tényleg elmennek a végsőkig. Itt pedig a minimumot sem tették meg. Ez nem szolgáltatás, legalábbis nem sok köze van a kereskedelemhez. Én ajánlottam az alternatívákat, én álltam elő az ötletekkel én akartam náluk költeni a pénzem egy olyan termékért, amiről kinyílvánították, hogy el tudják adni nekem.
A barátom azt mesélte, hogy a mekiben azért voltak velük ilyen szívélyesek, mert komoly büntire számíthat ott egy kereskedő, aki vásárlásra kínál egy terméket, de mégsem tudja odaadni, amikor a vevőnek pedig megvan rá a pénze és jelzi a vásárlási szándékát. Itt ilyenről még álmodni sem merek.

1 megjegyzés:

  1. Szerintem ezt a boltnak is el kéne küldeni. Az egereseknek. Kíváncsi lennék van-e reakciójuk.

    VálaszTörlés