2009. április 17., péntek

Az első (fél) hét

Arra gondoltam, hogy írok egy összehasonlítást arról, hogy milyen volt itt kezdeni és milyen az előző két munkahelyemen, de egyrészt nem biztos, hogy lesz időm mindenre, másrészt azért még nagyon az elején vagyok a dolgoknak és lehet, hogy igazságtalan lennék itt-ott.

Ami nagyon barátságos volt, hogy láthatóan készültek rám. Az első napomon már volt belépő kártyám, működő bejelentkezésem a gépemhez, a telefon a nevemen volt, működött a céges email postafiókom és még sorolhatnám. Az asztalomon egy kis papírdoboz volt, mindenféle összeválogatott irodaszerekkel.

A főnököm, aki az egész osztályt (meg még egy másikat) vezeti már befoglalt velem napi két órát, ami alatt beavat a cég felépítésébe és az IT rendszerek és rajtuk futó alkalmazások is sorra kerülnek. Amiről nem ő fog okítani, azt megszervezte nekem. Lesz egy-két komolyabb külsős tanfolyam is, valamint tanulmányi kirándulás a géptermekbe. Amúgy szigorú, határozott embernek tűnik, akinek megvan a véleménye a dolgokról és ezt nem is nagyon tartja meg magának. Az embereit védi, bárkinek nekimegy, ha arról van szó, de ha hülyeséget csinálnak, őket is szó nélkóül seggberúgja.

A társaság is jó. Kicsit nagy már hozzá a csapat, de még mindig mindenki kézfogással köszön és búcsúzik - nem csak az asztaltársaitól. Évek óta nem voltam ilyen társaságban. Amennyire megismertem őket, a dolgukat is értik és teszik.

Persze itt is vannak fura, vagy kellemetlen dolgok, de remélem, kellőképpen ellensúlyozva is lesznek. Itt is lesz készenlét, de állítólag nem olyan gyakoriak a hívások, mint a BB-ben voltak. Másrészt itt is lesznek "műszakok" és a délutánosnak elég későn van vége. Ha beindul a vetésforgó, kéthetente 18:30-kor indulhatok csak haza, ami az edzéstartásba rendesen be fog kavarni. A "párom" már jelezte, hogy nyitott a csereberére, szóval lehet, hogy ez részben megoldódik, de azért ezt szívesen kihagytam volna. A fizu is olyan amilyen. Kerestem már ennél többet is, nagyjából 3-4 évnyi visszalépést jelent ez nekem. De egyrészt még így is elég lesz, ahogy otthon kiszámoltuk, másrészt válság idején, fél év otthonülés után ne panaszkodjon az ember. Harmadrészt pedig ha minden jól megy, elég komoly szakmai fejlődésre van lehetőségem elég keresett területeken.

Tegnap visszajelzett Miki egér, mehetnék hozzájuk második fordulóra. Szívesen dolgoztam volna ott, mert a meló jóval egyszerűbb lett volna, a fizu meg még valamivel magasabb is, de most nem vagyok ugrabugrálós kedvemben. Szóval, ha esetleg valaki olyan olvassa ezt a bejegyzést, aki kicsit (tényleg kicsit) ért a HTML-hez, valamivel jobban az SQL-hez és még Excelt is tud használni, no meg jól beszél angolul, szóljon és beajánlom magam helyett. Nem éppen egy szakmai kihívás, de nagyon szép és korszerű a munkakörnyezet, valamint komoly neve van a cégnek. Ha nem lenne más, simán elfogadnám. Az egyetlen komolyabb hátrány, hogy elsőre csak 6 hónapos szerződést kötnek az alkalmazottakkal, de ez nem jelenti azt, hogy nem hosszabbítják meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése